Branding-guru fra Præstø gav opskriften på flere turister
På Nytårskonferencen i SydkystDanmark 2018 pegede forfatter og brandingguru Knud Romer fra Præstø på at branding af vores område er vejen til flere turister.
På Nytårskonferencen i SydkystDanmark 2018, som er det strategiske grundlag for turismeudvikling og turismefremme i destinationen SydkystDanmark, der dækker kommunerne Faxe, Næstved, Stevns og Vordingborg, opfordrede forfatter og brandingguru Knud Romer til mere branding og markedsføring af vores region overfor turister.
På nytårskonferencen, der blev afholdt på Grønnegades Kaserne Kulturcenter i Næstved modtog Knud Romer stor begejstring fra salen, sagde blandt andet:
– Hvis vi husker på, at vi ikke skal vise, hvem vi selv er, men sætter os ind i, hvad turisterne vil have, så kan vi tiltrække flere turister. Ryk en stor annonce ind i et blad i Irak og slå på, at Danmark er et land med regn og frodighed.
Knud Romer, der har sit eget lille, naturskønne paradis ved Præstø. Som han beskriver som et sted hvor “Der er så stille, at man lister, for ikke at vække naturen”, opfordrede igen og igen til, at Sydsjælland og Møn bruger den natur, der findes i så rigt mål:
– Fortæl familierne, at her på sydkysten (med de flade strande, red.) drukner deres børn ikke. Fortæl dem, at her kan de få fred, for der er ingen mobildækning, sagde Knud Romer
Knud Romer er en prisvindende reklamemand og forfatter. Han har arbejdet som tekstforfatter og konceptudvikler hos flere af de største danske reklamebureauer og for virksomheder som B & O og BODUM.
Han er i dag bl.a. kendt som vært på radioprogrammet ”Romerriget” og som en inspirerende foredragsholder, der ved alt om branding, livsstil og kultur. Knud er født og opvokset i Nykøbing Falster og bor i dag syd for Præstø, hvor han tilbringer så meget tid som muligt, og skriver fra sit lille stråtækte fiskerhus, Østerhøj med udsigt over en vig, Jungshoved Kirke på den anden side af vandet og omgivet af høje træer og marker.
Kommentarer